ml-tec.cz s.r.o.

ml-tec    youtube     email

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Kontakt

Dopravní a manipulační technika

ml - tec.cz s.r.o.

Husova 384
Nové Město nad Metují 549 01

info@ml-tec.cz

tel: +420 491 541 099

kontaktní formulář

 

UložitUložit

ŘETĚZOVÉ DOPRAVNÍKY

Řetězové dopravníky se vyznačují vysokou životností a minimální náklady na servis a údržbu. Základ tvoří řetězy (válečkové nebo svařované), na kterých jsou připevněna ocelová hrabla. Jsou umístěny po stranách dopravní plochy v samostatném vedení, které je z obou stran zakrytováno.

Řetězové dopravníky mohou být rovné nebo lomené v libovolném směru nebo v provedení do "Z".

Pohon je umístěn v horní části dopravníku s možností částečného napínání řetězu, samostatná napínací a vyrovnávací hlava je umístěna v dolní části dopravníku u vratného řetězového soukolí. V případě potřeby lze pohon s napínací stanicí otočit.

  • Řetězové dopravníky s kurtou - ocelová hrabla jsou pevně spojená s gumovou vícevložkovou kurtou a společně s ní namontována na řetězu. Principem dopravování je pohyb kurty s hrably.
  • Řetězové dopravníky bez kurty - materiál je dopravován po dně ocelového koryta. Vratná větev ocelových hrabel může být vedena buď horní částí dopravníku nebo spodní částí dopravníku. Výhodou vratné větve přes horní část dopravníku je, že v případě uchycení části dopravovaného materiálu na hrablech padá zpět do koryta.

KONSTRUKCE DOPRAVNÍKU

Konstrukce těla řetězového dopravníku je samonosná, ve zpevněném provedení a je celkově zakrytována, stojan je s podpěrnými nožičkami, které se dají v místě instalace upravit. U lomeného dopravníku je ve většině případů dolní rovná část umístěna pod úrovní podlahy z důvodů možnosti nahrnovat materiál na činnou plochu dopravníku.

Provedení řetězového dopravníku:

  • Z "černé" oceli se zvolenou povrchovou úpravou (syntetický nátěr, zinkovaný apod.).
  • Nerez (pro potravinářství, chemické provozy apod.).

OVLÁDÁNÍ A CHOD DOPRAVNÍKŮ

  • Samostatným spouštěčem na zařízení nebo panelu.
  • Spouštěčem zabudovaným do rozvaděče stávající technologie nebo ovládání k jiným strojním zařízením a strojům.
  • Automatické s možností korkování (časově nebo čidly).
  • Rychlost posuvu pásu může být pevná nebo stavitelná frekvenčním měničem.
  • Zastavení chodu pásu pomocí " STOP" tlačítek, lankového spínače, frekvenčním měničem apod.

Řetězové dopravníky jsou vyráběny jako "těžké provedení" a jejich předností je vysoká životnost jak pásu a jiných dílů, tak i celkové konstrukce.

krizove retezove dopravniky retezovy dopravnik 020

retezovy dopravnik 030

Uložit